staffordshirebullterrier

Alla inlägg under april 2011

Av staffordshirebullterrier - 24 april 2011 14:18

Hej! Som lovat, här kommer massvis med bilder på våra aktiviteter och annat under den senaste veckan (kanske mer?) Ni får lista ut vad vi gjort genom bilderna ;) Anledningen till att det dröjt är att bluetooth kontakten krånglar mellan mobil och dator :( Nu har jag lagt in bilder oldfashion way ^^ *långsamt*  Njut av VÅREN!!

                                                         

 
Av staffordshirebullterrier - 20 april 2011 13:13

http://kamphund.bloggsida.se/

Mycket bra att läsa på den länkade bloggen :)


Bilder och bloggning har hamnat lite i skymundan dessa dagar,tyvärr. Men misströsta inte, snart ska ni få se bilder och få massa uppdatering på vad som pågår i Staffelivet ;)

Under tiden ni får vänta föreslår jag att ni njuter av det underbara vädret och gör saker ni blir glada av! Clara skickar ut cyberpussar till alla som vill ha  <3

Av staffordshirebullterrier - 13 april 2011 13:48

Som rubriken lyder så är årets första cykel tur gjord, Clara hade inga problem med det alls, hon sprang fint bredvid och följde takten :) får man vara så lyckligt lottad? Som har en så smart klok och duktig hund! <3

Kul var det i alla fall, fast vi tog bara en vädigt kort runda, så hennes benhinnor och allt det där får känna på mjukstart först eftersom vi cyklar på asfalt.. Det är ju inte att föredra men vi bor i stan.. Längre fram när vi vant in oss i längre sträckor så kan vi cykla ut till bättre grusvägar och mer lantliga ställen :D

Förra sommaren brukade vi cykla in till stan/centrum och fika på Nordells, då brukade hon få ett gottigt ben. Mys!

Idag har båda två en väldigt låg energi nivå dock :/ inte så kul, men sånt kan man inte alltid styra över.

Ha det så bra där ute :)

Av staffordshirebullterrier - 11 april 2011 21:14

 

Dagen började med koppelfritt spring i den ljuva morgon solen!

Och kl 12.00 var det dags för att tattuera sig :D Som ni ser, Claras tassavtryck och en staffordknot! Är super nöjd! Bilden gör dock inte tattueringen rättvisa, då den är nygjord svullen och kladdig av sårvätska. Men ni ska få en bild när den läkt klart också ;)

Den är gjord hos Filipp Popov i Arvika (hans motiv brukar vara med i STM)

Vid 16 tiden var det dags för DW, jag och fisan gjorde oss i ordning och gick ut för en runda i skogen, Underbart! Vädret har varit fantastiskt och vi har varit glada heela dagen :P Båda två abslout helt slut nu på kvällskvisten efter en stå i dag :D Vikten var 60% under hela 5km! Så här mycket duktig   

Av staffordshirebullterrier - 10 april 2011 19:30

  Clara jobbar på bra! Även om hon tyckte det var slitigt så kämpade hon, gott.  liten grupp idag :)

 

och en mysig bild på oss <3

Av staffordshirebullterrier - 5 april 2011 16:40

   

Jag är så otroligt förbaskat STOLT och NÖJD över Claras jobb idag.

Trots långt uppehåll i träningen så satt alla arbets kommandona kvar, tekniken, viljan och gott samarbete. Trots regn (som hon avskyr). Allt var klockrent, hon drog och jobbade på kanon fint <3 min lille pluttesnuttgris <3 Och angående belastningen blev jag också förvånad, för jag kunde öka på bra innan det bet.

När man kollar på henne så tycker man att hon verkar ha mist mycket i muskelmassa, men icke i styrka!

Så skönt att slippa börja från noll igen. Jag älskar min hund, det vet ni va?! =P hihihi

Fast lite självgod blir jag i smyg för att allt gick så klockrent måste ju ha lite med att en matte har gjort ett bra grundjobb va??? Eller?? ;)

Och stretchen kunde hon också, hon visste precis, att så här och så här ska vi göra :D sötnos. Så nu ska hon bara få stäcka ut efter maten, sen är det min tur att dra iväg på träning ;)

Av staffordshirebullterrier - 5 april 2011 11:33

Oh my lord, det var en hel ekorre familj och plundrade omkring i min skog, ,gud vad dem är spännande! Jag blir alldeles till mig när jag ser eller hör dessa varelser, jag försökte till och med klättra upp och ta dem, men de är mycket snabbare än mig!

     

Bilderna är från igår. Vi ska iväg på WP träning senare idag, får se om det blir några bilder :D Ha en toppen dag!

Av staffordshirebullterrier - 2 april 2011 15:30

Clara lurades bara för i magen var det tomt på valpar!

Så igår var jag till Uppsala och hämtade henne, hon var knappt borta i en vecka.

Så vi hoppas på bättre valplycka nästa gång =)

I Uppsala shoppade vi lite på en relativt välsorterad Hundbutik, skämmas bort ska man ;)

Det blev ett nytt Espree Aloe Oath Bath Shampoo super bra mot vintermjället, ny übervass klotång, ny snygg matskål i keramik, en super bra leksak "oförstörbar" boll i kamp snöre med ögla och en 12kg säck Precept Competition :D

Jag och Clara är lika löjligt glada för de nya sakerna!

 

Och i morgon Söndag börjar vår WP träning igen :) yippi vi får börja lugnt men känns skönt att komma igång igen, snart kan vi cykla också och det mina vänner, det ÄLSKAR Clara att göra. Springa bredvid alltså ;)

Ovido - Quiz & Flashcards