staffordshirebullterrier

Alla inlägg under augusti 2011

Av staffordshirebullterrier - 27 augusti 2011 15:26

Idag var det hundensdag i Arvika, så trots att han är så ung så bestämde jag mig för att åka dit och kika i utkanten avlägset.

Eftersom Zeppelin är en så tuff och modig kille så var det inga problem, han är så otroligt nyfiken på livet och med stöd av Clara ( som han förövrigt bara vill busa med 24/7 ) så gick detta kanon, dessutom fick vi koppelöva lite också, vilket gick överförväntan förmodligen för att där fanns mycket annat att bry sig om ;)


Vi mötte Denzel som är son till Kaliber & Harriet på 4 mån, han och Zeppelin är väldigt lika så ska bli enormt spännande att se hur båda utvecklas..

Lite skillnad på dem är det ändå, han är mycket större och har ett annat uttryck, sen så var Denzel väldigt mjuk i sitt sätt, inte alls lika på och framåt som Zeppelin, min lille huligan :P

Clara var med men fick hållas i koppel för att de skulle få lite valp privacy, men ack så svårt för henne, hon vill ju också busa omkring ung i sinnet som hon är

Tyvärr dog digital kameran som jag för engång skull hade med så det fick bli vanliga mobilfoton i vanlig sämre kvalité haha

                       =)

Av staffordshirebullterrier - 23 augusti 2011 21:01

Ja nog går det i 1002 här :) han håller liv i stugan lille Zeppelin! Men jag är så otrooligt nöjd över mina små <3 och det tycker ja inte kan upprepas nog, fast ni kanske tycker det?? I natt som va så sov han hela natten lång, å gud va sköönt det var! Varje gång alarmet ringde så sussade han, inget pip eller gnäll, när klockan var var runt 7 så väckte jag faktiskt på honom för att gå ut och då "satt" han läänge så det var nog behövligt ;) sen mat och somna om nåra timmar igen.. Kändes gott sen när han vaknade igen att man fick sova ut lite. Han har enormt mycket energi och är inte den som fegar i lek med Clara, jisses vad han e kaxig och tuff, han låter som Jaa jag vet inte :P men samtidigt så är han oerhört mysig och söker ögonkontakt och kontakt ofta. Så snart hoppas jag han även ska komma på att man faktiskt kan mysa med Clara också ;) å inte bara busa. Zeppelin är snygg ståtlig och otroligt modig, inte rädd för varken duschen eller dammsugaren :D klippa klor gick också jätte bra men är man e liten mask så är man!

Skönt också är att han kan somna i köket även om vi är i vardagsrummet. Han är också nästan lite för trygg och självständig ute på gården :P haha han törs gå en bra bit undan utan mig och äventyra på egenhand, detta försöker jag motverka genom att inte alls visa honom intresse då och gå andra hållet så att han lär sig hålla koll på mig och inte jag på honom( givetvis ser jag till att han inte kan göra sig illa eller blir "lämnad" helt det är han för ung för) och hittills så fungerar det relativt bra, massa gos och go-prat när han söker upp mig och ger ögonkontakt.


Han leker mycket, smyger och döds skakar maskrosblad, mkt kamplust, så jag försöker att inte göra det så mycket med honom ännu så att det inte blir en framtida låsnings-crazy grej :P

Varje dag tar jag på honom överallt, öppnar munnen pillar på tassar öron osv, lägger på rygg och klia magen pyttekort stund.

Det är mycketmycket att tänka på :) bygga bygga bygga, men KUL och UNDERBART

Dessutom var inte Clara sur på mig i natt heller ;) hon kröp in under täcket och la sig som vanligt, mysigt! Nätterna innan har hon allt vart lite *nää du kan sova där själv nu mamma, jag ligger bra här på andra sidan* haha <3


  siesta i soffan   dörrmattan smakar gott, ser redan att han växt på benen   redan ett staffe-smile ;)   sikken sööt mage!   mitt lilla lejon ;)

Buuusiga små kottar haha, han e grym killen, tur att clara är så snäll och mild mot honom, fast han skulle nog behöva en liten tillsägelse ibland :P
 

Av staffordshirebullterrier - 21 augusti 2011 17:40

Ja lillkillen är redan trygg och hemma stadd här :D känns super gott att ha en så modig lättvindig grabb <3 han är skit tuff hihi och utvecklas rasande, ser redan beteende han lärt in, och tar efter Clara, tex hoppa upp och få puss ;)

Massamassa bilder ska ni få och ett klipp ;)

  Min lilla solskensgosse   snabb är han ;)   Nyfiken   undersökande   Modig och busar med tantclara <3   fullfräs i soffhörnet   du är så stor, så jag tror ja klättrar upp på dej :P   attack *fniss*   sen sussar man sött med en bedårande valpemage <3   Mammas prinsessa "pratar" lite ;)


  Liten film av rätt dålig kvalitet på lortarna =)

Av staffordshirebullterrier - 19 augusti 2011 21:37

Idag är en lycklig dag, för idag kom Zican's Quarterback äntligen hem :D Clara mottog den lille grabben jättefint <3 gick alldeles galant, han är en lugn stabil snall gosig trygg kille med mod och fart i. Han är inte ett dugg obekväm hemma, utan tog försig och studerade försiktigt :D

Just nu i skrivande stund somnade han efter att ha busat och dragit i filten (jag sittter på golvet i vardagsrummet, han somnade mot min fot)


  Lugn å fin i bilen :) hela vägen i 40 mil med stopp   Raststopp, missnöjd grabb i regnet, han fick lite hicka när vi satte oss i bilen igen ;P   MAAT   tuff men snäll grabb       lite bus!   

Clara funderar lite, just nu ligger hon i soffan, undviker honom litegrann medan Zeppelin mer än gärna vill klänga på henne ;)


<3

Av staffordshirebullterrier - 11 augusti 2011 20:53

  En skön DW runda, Clara e skendräktig och har mjölk :/ ironiskt nog när hon gick tom ^^ Tycker synd om henne när alla dessa hormoner ska spöka med henne. Dock blir det i första hand hård träning med dw och cykel rundor nu innan vi ringen vår Vet för galastop. Måste försöka få bot på skendräktigheten innan den 20 ;) 

Tadaa- Här är vår nya bilbur i den "nya bilen" nice, ja e super nöjd. Där är gott om plats för två :P 55cm bred och över 90 djup och absolut hög nog för stafflortar        Har köpt en såkallad vet bed till bilburen som ska dit snart då blire tjusigt ;)

Ha de bäst!

Av staffordshirebullterrier - 11 augusti 2011 11:28

Man kan ju nästan tro det om inte annat, för igår den 10 aug va det kylig frisk luft och ööösregn hela dagen! =( usch va tråkigt.. Idag skiner solen och himlen e knallblå men lika förbaskat var det bara runt 6 grader imorse vid 8.00    Vi vill INTE ha höst än!! Jag brukar faktiskt älska hösten, fina färger, skön luft och allt mys! Men inte nuu redan..

Fast å andra sidan kanske det vänder om och vi får fint väder och bra temperaturer snart ändå :) hoppas på det!


Bjuder på två race bilder på Clara i regnet igår, kul hade vi! Dock tröttna vi ganska snart av att vara kalla å dyblöta :P

   

Av staffordshirebullterrier - 7 augusti 2011 20:07

ja, man kan uppfatta rubriken olika :P och det bör man kanske? ;)

Men i helgen har vi varit i Stockholm, självklart passade man på att åka till välsorterad djurbutik; Bromma zoomarknad (jätte stort) shoppade vi loss rejält och då skojar jag inte, haha.. 2 stoora kassar kom vi ut med! 1 av dem full med storpack gotta. Nytt tikskydd, nytt koppel, ny vetbedd, klofil, espree produkter, leksak, snygg matskål,vädringskrok .. Ja massvis med andra ord. Vi hälsade även på en kennel =) super trevligt. Sen lite shopping till sig själv oxå då fick Clara sova på hotellrummet, sen fick hon bli med i stan och på gamlastan, massa miljöträning, nu vet ja att hon inte gillar rulltrappor och blir stressad i av att åka tunnelbana, tur att vi inte gör sånt här i arvika då :P haha vi har inget av dem ;)

Så nu är det väldigt skönt att vara tillbaka hemma igen, borta bra men hemma bäst säger man ju.. Några få bilder på de senaste dagarna

  Dålig bild :/ men en lite stressad Clara i huvudstadens centrum ;) hon sov gott när vi kom tillbaka till hotellet sen.   Grönområde i närheten av hotellet, självklart fanns ankor :O haha   Glad hund av pussar <3    sitter och väntar lite i skuggan en varm dag


Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards