staffordshirebullterrier

Alla inlägg under september 2011

Av staffordshirebullterrier - 25 september 2011 19:35

Hade tänkt ladda upp ett videoklipp när Clara och Zeppelin var nere vid sjön och hon badade och hämtade kastade objekt, skit skoj ;) Vi har ju lite högt vatten nu med varning för översvämning så hon kunde springa i vattnet med gräset under sig helt toppen! MEEN det går ju inte att ladda upp :( försökt fler gånger men iom att filen är ganska stor så det misslyckas.

Vi har miljötränat och haft lite valpdate'ar och Zeppelin har även fått träffa lite andra vuxna hundar, allt går jätte bra! Bara att få tag i en valpkurs nu så småningom då bruks inte kunde få till fler valpcirklar i höst. Lite utställnings träning, då vi ska på adventsutställningen och ev. en inoff i okt.


Clara har haft vagnsträning och annan träning, idag var vi iväg på viltspårskursen igen och hon var riktigt självständig i spårandet idag (2 gången bara, då vi missar varannan gång) Dock tappade hon spåret och all fokus ca 2m innan spårslutet :O helt vilse blev hon, men jag fick smyg guida tillbaka en bit på spåret i en U sväng så att hon kunde återuppta arbetet och lyckas :) 


  Nu kan han "sitt" men "ligg" är mycket svårare :O haha,  han sätter sig

 automatiskt vid hallen både innan och efter utgång ;) allt för en liiten godis!           Följa john ^^,     sniffsniff nosanosa   Fullfaaart!   Älsklingar <3   På återseende ;)

Av staffordshirebullterrier - 11 september 2011 21:05

Idag var första gången Clara gick blodspår :D Och det gick jättebra! Först hade hon bråttom och va lite ofukoserad och irrade runt lite, kom av sig och backade sedan tillbaka till spåret där hon haft vittring. När hon sedan fann på spåret igen blev hon mer fokuserad och arbetade på fint. Och vilken överraskningen när hon fann klöven i spårmålet :D hahaha, hon bara: vad faasiken är det där!?!! jag fick laattja lite med den och sen tog hon den och va såå nöjd ;) hihi

Innan vi åkte på spårkursen var vi och tränade lite dw, blev ca 75% vikt 10min sedan 45% vikt 10min uppvärmningen och nedvarv sen stretch. Så vi har varit konstant ute 12.00-efter 18.00 =D Härligt!   Släppte in klöven på hela vägen tillbaka <3    

Lilla Zeppelin har faktiskt också varit med, men han fick mest agera bilvakt och studera lite omgivningar emellan åt. Så det är väldigt skönt att han redan lärt sig vara passiv och lugn i avskildhet, inget gnäll eller så utan han spanar och så småningom lägger sig. Clara kan ju kvittra en hel del när hon får sitta i bilburen och kika på, så jag hoppas han förblir lugn å snäll ;)

Av staffordshirebullterrier - 7 september 2011 20:20

Ja så ser det ut för mina älskade vovvar, hehe. Idag var vi till bruks i morse och busade, först en i taget sedan fick båda race'a ;) Sedan sov vi ett par timmar på fm, man orkar tusan inte mycket nu, längtar efter att bli frisk!!

Zeppelin fick träffa mammas pudlar idag :) Det gick kanon fint, Abbe va lite reserverad mot valpen men väldigt glad och försiktig, Zeppelin lika så fast med massa lekinviter :D Chanel var tyvärr inte lika trevlig, konstigt nog så ville hon inte ha med lillen att göra så hon fräste undan honom, men på ett sätt va det väl bra också så att lilla zeppelin får lära sig att man inte alltid behöver gå fram osv. Sen röjde Clara och Zeppelin runt i mammas stora trädgård, de hade jätte skoj och fick söka godis och apportera äpplen ;) hahaha

  Gud va han växer     Den nya mobilen har tyvärr inte så bra kamera, men det är ju bättre än inget ;)       Clara är så underbart snäll med honom, han kan bitas och busa hur mkt han vill hon e alltid mild och busar tillbaka dock kan hon väl va lite bufflig och springa omkull honom ibland, men jag försöker se till att det inte händer!     Sedan kurar man in vid matte i soffan och sover gott på kvällen <3 <3   Framöver på Zeppelin listan står det valpdate med Denzel, nosa in sig hemma hos farmor så jag känner igen stället som en bra plats när matte jobbar.

Zeppelin har ju alltid Clara och bara där har han en trygg stabil punkt, de gillar verkligen varandra, sen att han är en modig grabb med smak för livet gör det bara ännu enklare.

På Clara listan står WP, cykling som vanligt och en blodspårskurs!

Av staffordshirebullterrier - 6 september 2011 23:55

  Idag kom Harry med en super vacker målning av Clara, han e duktig! Han brukar måla porträtt av bilar och är ganska känd konstnär i det området :) Så jag blev väldigt överraskad! Tack återigen! Den ska ramas in och upp på väggen :D sedan ska han nog få uppdrag att göra en på Zeppelin oxå ;) hehe om han vill.

Av staffordshirebullterrier - 5 september 2011 18:51

Sjuk som jag haft otur att bli precis när jag börjat ett nytt jobb, så har man veerkligen mysit idag, dessutom har det ÖSregnat hela dagen, Clara är bara den bästaste sötaste goaste tjejen jag vet! Hon har legat i armkroken på rygg och myst under filten med mig, går nästan inte att beskriva vilken kärlek man känner :) <3

Zeppelin är ju inte riktigt för sånt mys riktigt än ;) men han har sånna otroligt härliga mysknorr och gosar mot halsen när han är trött och man lyfter upp honom för att gå ut, han är en gladskit :) han är nog lite typen som backar rumpan mot en och sätter sig för att sedan kika upp på en *gulligt*

Han lär sig snabbt nya saker och en del av allt dåligt har han börjat förstå är ajajnoch låter bli mer o mer :D tyvärr är han rejält snabb och har lärt sig skutta smidigt upp för våra 3 första trappsteg, jag vill inte att han ska hoppa och gå i trappor osv ännu han är ju bara 10v, men han har absolut jättelätt för det och har förmodligen lärt sig genom att se på clara :P men ner kan han inte än och jag har som mål att kunna stoppa honom för mer trappsteg överhuvudtaget :P Klart att man inte alltid hinner, han kan redan ta sig ner smidigt från soffan som han heller inte får men ibland är han som nämnt snabb, upp kan han inte som tur är men det kommer nog för han är envis med att försöka ;)


  lär sig gå i koppel bättre för varje gång   SÖTNÖT! <3       Zeppelin tycker Clara är kul ;)   mina 2 busar!   Clara avskyr regn :P syns det?         Här får man finna sig i att va lugn kvar i buren   ögonkontakt funkar fint ;)       Så här trött kan man va som liten buse <3 <3 <3

Av staffordshirebullterrier - 1 september 2011 22:25

Hejåhå fullt upp har vi här!

Lillmasken Zeppelin utvecklas och det är oerhört spännande och kul att följa <3

Man ser verkligen små små detaljer och beteende som är nya varje dag, tex idag så härmade han Clara nästan på pricken när hon gick och nosade nogrannt i backen läänge, så även gjorde han nån meter bredvid ;)

Och äntligen har han börjat mysa lite, både med mig och med clara, snart sover de nog i staffehög, jag ser på clara att hon vill det men innan har zeppelin flyttat på sig och gärna legat lite för sig själv fast nära en annan då! Men nu går det bra att ligga tätt intill :D

Ögonkontakt: check, Sitt: check, Kan sitt namn: check, Åka bil tryggt:check, mer att fokusera på framöver: upställningsstå, koppelvana och massa mer såklart <3 Han är ganska duktig på att va lite passiv och kunna vänta/ va utan uppmärksamhet utan att gnälla. Han brukar få va i hagen ute ensam när jag går ner till tvättstugan (4-5 min) och numera är han oberörd av det =D ( jag hör ner till källaren om han gnäller)

  sötnöt     som sagt oberörd ute i hagen   Mys med Clara <3 dock vaknade hon till av att jag tog kort :P     Min finfina bus pojk som fått ordning på sina staffeöron <3 bara att hoppas det håller i sig sedan vid tandbytet hihi

Ovido - Quiz & Flashcards