staffordshirebullterrier

Alla inlägg under mars 2011

Av staffordshirebullterrier - 26 mars 2011 21:21

Här kommer de bilder jag utlovat från Crufts 2011 =) kvaliteten är inte på topp och det är inte så många, men enjoy ;) Klicka på bilden ni vill se så ska den förstoras längre ner, tror jag :P

                                                                                             

Av staffordshirebullterrier - 26 mars 2011 16:50

Ja nu är det precis som rubriken lyder tomt hemma.

Igår åkte jag till Uppsala med Clara, till Harrystaff's kennel.

Där ska hon bo i ca 11 veckor, förhoppningsvis kommer valparna vecka 15!

Det känns spännande och roligt men givetvis också väldigt jobbigt och tråkigt att vara utan fisan <3 Synd att det är såpass långt som det är mellan Arvika-Uppsala, men så är det och jag får bita ihop hehe.

Om jag inte uppdaterar så mycket så vet Ni vad det beror på ;) Men jag kommer så klart lägga ut här om det är något spännande som ni också vill ta del av så glöm inte att kika till oss ibland, våra kära bloggläsare!


Ja, under den "hund-fria" perioden så ska jag jobba massvis, träna och kanske låna mammas pudel :P hihi Fick en idé om att jag kanske ska prova ställa honom också. Men först fick mamma order av mig om att ta honom till sin uppfödare i Köping så hon kan kolla av honom vad hon tycker och klippa "lejon" frisyr sen får vi se om han har något att visa i ringen. Jag behöver öva utställning, har ju bara varit på en inoff, men lite blodad tand fick man och det skulle vara roligt att utvecklas inom det inför framtiden ;D Men man ska inte glömma att leva i nuet även om man längtar framåt.

Ha det gott Alla!

Skickar en Puss till min lilla Clara oxå <3

Av staffordshirebullterrier - 21 mars 2011 16:27

        Vi åkte till bruks för att springa och busa lite =) Var inte så fint väder men det var härligt ändå, Clara fick springa och nosa och söka lite godis utspridda i snön, lite boll kastning också givetvis. Tennisbollar går som smör i solen, de håller max 2 lek dagar, sen är de smulor som ni ser på första bilden  ^^

Och så ser ni hennes nya staffe halsband =D thihi, inköpt i England.

Jag ska bjuda på en liten video snutt där ni får se en äkta bus Clara, när hon får bullfnatt och gör lekinviter till mig :P


 

Synd egentligen att man aldrig hinner filma från början, när hon verkligen snurrar runt rullar runt hoppas runt och skäller gällt fylld av bus energi, haha hon är så söt <3

Av staffordshirebullterrier - 20 mars 2011 18:53

Idag är det 1 år sedan Clara flyttade hit, och det har gått fort. Hon har satt guldkant på livets alla dagar även när hon varit en skithund ;) hehe

Mycket har vi gjort tillsammans och mer ska vi göra =)

Jag skulle gärna vilja ställa ut henne mer, det ska vi försöka framöver men man bor ju så dumt till i landet, Tävla i wp & gå lite kurser. Ha ett kul och aktivt liv tillsammans, sen hoppas jag på att Clara ska få en valp kompis framöver, men tills den dagen kommer så får vi njuta och nöja oss med varandra :D

 

En bild från i förmiddags

Av staffordshirebullterrier - 16 mars 2011 20:31

     <3

Vad tror Ni?

Av staffordshirebullterrier - 15 mars 2011 14:06

Sådana här dagar förgyller verkligen livet, strålande sol som värmer i ansiktet :)

Jag och Clara passade på att vara ute länge på sjö isen!

Springa okopplad och bara slappna av och njuta tillsammans, underbart.

Vi spenderade ca två timmar ute i stillheten, ovärderligt för knopp och kropp ;)

Dock påminner vårsolen om att man måste putsa fönster :/ hehe har massa nos avtryck i vardagsrum fönstren =P

Passade på att ta några kort på henne =)

           Ha en bra dag!

Av staffordshirebullterrier - 14 mars 2011 22:01

To the right I have added a Translate Tool so everyone that wish can follow us :)

But be aware that the translate tool can do alot of mistakes, and translate very wrong. But it's better than nothing ;)

Av staffordshirebullterrier - 14 mars 2011 16:36

    Konstigt hur hon vilar   Inget bra foto, men det är taget för att visa hennes nya mjuka halsband   One pic on Cruft's Bitches, more will come from the other Camera =)   Hm, how many...?    

My LOVELY CLARA <3 Om hon bara visste hur mycket hon betyder!


Thats a short and quick update =D have a nice day out there, we'll enjoy the sun today!

Ovido - Quiz & Flashcards