staffordshirebullterrier

Alla inlägg under augusti 2012

Av staffordshirebullterrier - 27 augusti 2012 21:15

Tjo hej vilken hundig dag :D I förmiddags drog vi ut för backträning och röjj :) Blev även lite posering för foton :P Sedan när hundarna var relativt slitna fysiskt åkte vi vidare till en annan skog, där jag och Clara gick ett personspår. Som jag anade, så gick hon superduper fint och lite mer koncentrerat när hon fått röjjt ur sig den värsta energin ;) Hon är vädigt duktig på nosarbete <3

Hem för vila o kaffebesök av "morfar"

Efter 16 tiden blev det stadträning och gå fint bredvid när husse klippte sig, underskattade mina fisar för idag skämde de inte ut mig ;) ;) haha!

Hem igen för lite vila, innan det bar av mot bruks för mig och Zepp, tävlingslydnadkursen!

Kan inte nog säga hur duktig grabben är, han jobbar verkligen fint och kämpar för att va koncentrerad :)

Jag har extremt mkt att jobba med hos mig själv i det här, om jag ska främja Zepp och göra vad jag vill mer begripligt :P såna små detaljer som att belöna från vänster och ibland låta belöning utebli (dålig på det) när tex positionen inte är mer exakt som den bör va. Det där med fotgående kmr bli en pärs^^ Däremot har han ett enormt (än så länge, ta i trä) försprång för apport, han älskar de! idag hade instruktören en metall apport och jag va inte sen att fråga om vi fick låna den. Zeppelin blir så grymt stolt av att han gör rätt och bär glatt omkring den. Tillomed springer till den för att greppa när vi höll på med annan träning ;D han vill göra rätt, och ha belöningar!!

Stadgan vid sittkvar satt som berget sedan valpkursandet <3 Inkallning är som ett skott, vänster fotposition börjar lossna liiite (med små hjälper). 

Ja, jag fortsätter och se fram emot vårt kursande med utvecklingen det innebär för oss båda :)

Inte att glömma: MH gick jätte bra med relativt förväntat resultat och 2a på skott, han är en balanserad grabb!


BILDBOMB =D


                 

Lyckliga leriga grisar <3

                         

Kärlek

   


Ha det bra!  

Av staffordshirebullterrier - 21 augusti 2012 23:18

Ja dagarna går fort när man har kul :-)
Igår va ja o Zepp på tävlingslydnads kursstarten, oj vilken utmaning vi har framför oss! Skoj att ha pyssel under höst, verkar inte värre än att jag får abstinens på hundgöra ;-) efter den otroligt intensiva våren med 1000 järn i elden, dock skönt med liite lugn o ro så man hinner smälta o bearbeta allt de nya man tar in. Men under senaste tiden har jag längtat efter "mål"
Kan inte va mer än nöjd över hur Zeppelin skötte sig och jobbade på jätte fint med helt ok fokus! Han är trots allt en hormonstinn ung hane som för tillfället har en höglöpande tik hemma :-P
Dagen idag bjöd på 2 skogsrundor,besök hos kusinen (med Zepp) och en cykelsväng på kvällen, har varit varmt o kvalmigt tidigare idag! Hel nöjd med bådas trav vid cyklingen ikväll, kul att se Clara verkligen ta ut ordentligt :-D

Om de inte är för varmt imorn blir det tuff back/terräng träning för båda och en sväng t bruks och träna på fotposition/kontakten och förmodligen lite gripande och försöka utöka till ett hållande av apporten ;-) vi får se?! Inspirerad till max i alla fall!
Kan inte säga nog hur mycket jag älskar mina svansbarn <3

Av staffordshirebullterrier - 16 augusti 2012 20:52

Idag begav vi oss av mot sjön och njöt av underbar sol och härlig temperatur :-)
Jag och Zeppelin åkte ut till bruks torsdagsträning, va en del folk idag trevligt! Passivitets träning och kontakt fick det bli... Märks tydligt hur mkt det är som rör sig i skallen nu om dagarna <3 inte lätt inte! Mot slutet tog vi en fart sväng på agilityplan och ojoj va sugen han är på platta tunneln ;-) hihi
Nu blir det mys och tidigt i säng, ska på begravning imorn..

Ha det bra!

Av staffordshirebullterrier - 14 augusti 2012 12:17

Jag ser så fram emot den 25/8 då Zeppelin ska MH beskrivas :) Det ska bli så kul att se hur min älskade grabb reagerar och hur det kommer se ut på protokollet, spännande!  Då jag vet vad jag har för 2 individer hemma och sedan kunna "jämföra" med hur Claras MH såg ut. Hennes MH va det första jag var med om, jag hade egentligen inte så stor aning om vad det var, men shit va roligt det är att se hur de kanske reagerar i motsatts till förväntan hehe.


Sen fick göra ändringar i planeringen ang HD/ED röntgen, då jag inte får möjlighet att åka till Sthlm och röntga hos Lars Audell tyvärr. Har dock bokat en tid den 3/9 i K-stad där kullsystern oxå blev röntgad- Fri :D så jag hoppas på lika gott resultat på Zepp! Så v.37 bör Zican's Quarterback "Zeppelin" ha känd hälsostatus :D vare sig på gott lr ont, jag förespråkar starkt känd status! Inte minst för att jag vill veta hur det ser ut, så att jag är medveten om ev uppdykande problem för framtiden. Och hur jag kan arbeta aktivt med mina hundar.


Sen börjar jag och Zeppelin tävlingslydnadskurs den 20 augusti :D ska bli spännande, då jag är helt ny i ämnet!


För Claras del är ingen kurs bokad tyvärr, men bara matte får tag i en klöv/skank så ska hon få viltspåra.

Vet inte hur det blir med ev rally lydnad, då vår bhkl inte har det och privat är inget tillgängligt just för dagen.

I övrigt hittar vi ju alltid på något :) agility, personspår, cykla, jogga, klicka trix och massa annat. Men just nu är hon löp lat och gillar mest mys och lite lugnt <3 Ta i trä, men än så länge fixar Zepp hennes löp oförväntat bra :) äter sover och allt som vanligt. Lite uppvaktande dans och intresse, som jag bryter och håller stenkoll så inget misstag händer, ensamma får de inte va tillsammans nu och grind är ju inget hinder så den stora buren är framme för de få tillfällen man inte har dem under uppsikt. Tur är ju att buren är skarpt älskad av båda och att Clara mer än gärna kurar ihop sig och sover i den när den är öppen!


Ha dt gott!

 

Av staffordshirebullterrier - 12 augusti 2012 20:33

Matte missbedömde värmen :-/ men Zeppelin orkade mer än förväntat! Kylhalsband och ett litet badstopp under vägen samt vätskepåfyllning. Vi cyklade till bruks för att små träna lite inför tävlingslydnadskursen vi ska gå nu i höst :-) dock fick vi lägga ner nästan direkt, dels för värmen och dels för att hans huvud förmodligen är löp påverkat av Clara :-P
På hemvägen fick han springa lös en bra bit med mötande osv och han skötte sig galant! Fast jag kopplade honom senare när vi närmade oss centrum mer,känns mer rätt även om han säkerligen fixar att hålla position bland fler folk och ev djur.
Clara fick en ensam med matte-skogspromenad <3 hon är lite löplat och då kan hon få lov att va det, strosa runt och lukta i sin egen takt, ifred ;-)
Underbart väder har den här helgen bjudit på :-D härligt!

Av staffordshirebullterrier - 8 augusti 2012 18:52

Så här innan vardags rutinerna har satt sig så blir det tomt i bloggen.
Tro inte att vi latar oss ;-)
Hundarna har fått va med när jag (nybörjare) joggar, går kanon! Zeppelin har ett helt fantastiskt trav, både i lågt och högt tempo varesig vi cyklar eller joggar :-) har presenterat trä apporten för honom och börjat shejpa in grepp, går klockrent. Även en halv taskig ingång vid slalom men det kmr ta sig snart <3
Bjuder på en mys bild

Ovido - Quiz & Flashcards