staffordshirebullterrier

Alla inlägg under mars 2012

Av staffordshirebullterrier - 16 mars 2012 12:31

Ja, vi har lite fullt upp under våren och den har bara börjat :)

Till min hjälp har jag som tur är världensbästa almanacka, där jag kan planera in det mesta

 

Så som föreläsningar, möten, sommarens utställningar, träningar och sätta upp mål.

Lättare att hålla reda livets aktiviteter helt enkelt =D


Pluggar ju det mesta som jag kommer åt om hundar och då speciellt staffar.

Eftersom jag inte kunde åka till England själv i år hade jag tur som kände folk som skulle dit som var snälla nog att köpa med The Stafford Book 2011 år mig. Tycker det är himla kul att vi har såna här böcker, det kan ju inte vara särskilt vanligt? Så igår kväll bläddrade jag igenom den och ser fram emot lite lusläsning i vårsolen på balkongen

 

Man kan studera och fundera en hel del i rasstandarden (som säkert med fler raser) och med bra hjälp av den här boken kan man ändå se hur olika vissa domare tänker och hur olika de belyser problem eller mindre fel, så som ljusa ögon, bett, kondition hur hundarna, sundhet och jaa, vidare i hela hundens anatomi. Vilket jag för tillfället försöker suga åt mig så mycket jag kan, klämma på mina egna hundar för att försöka se ev brister och det mina läsare kan faktiskt vara svårt om man är lite partisk :P Men jag övar!

Då jag i april ska på en genetikföreläsning försöker jag även sätta mig i lite sånt, en bra hemsida med färgscheman ger helt enkelt idéen om hur invecklat det faktiskt är :P Dock väldigt intressant!

http://www.staffegenetik.se/


Ska även på en föreläsning med Memea Molin- vad säger hunden? Det ska också bli väldigt givande.


Och i o med att SWB Värmland ska ha 2 dagars tävling i maj, 5-6/5-12 så finns det en hel del att förbereda, för var och en i föreningen, i år fick jag dock inte några större uppgifter så som ifjol, men förra året var vår första tävling och allt var ju inte färdigt då, så i år hoppas vi att det ska gå smidigare :)


Några kurser är vi inte anmälda till i vår, Clara ska till uppfödaren om allt går som det ska. Zeppelin tränar jag så ofta jag kan, jag hade ju tänkt gå unghundskurs med honom, men får satsa på klubbens torsdags träningar i stället då det är för mycket som rör sig i vår.


Husvagnsprojektet går fint framåt :) Golv är lagt, väggarna snart färdig målade men det finns mycket mer att göra på den. Sen ska den besiktigas innan den invigs i vårt hundiga liv :P


 

En bild på Clara får det bli, har inte tagit några aktiva bilder på ett tag!


Snart ska vi ut på långpromenad för att besöka farmor :)


Ha det bra!

Av staffordshirebullterrier - 1 mars 2012 18:54

Lite macrobilder på tulpanerna :)

   

Clara förklarar exakt vad hon tycker om kloklippning ;) ;)

Nyklippt matte ^^ 


Ta hand om varandra!

Ovido - Quiz & Flashcards