staffordshirebullterrier

Alla inlägg under oktober 2011

Av staffordshirebullterrier - 23 oktober 2011 19:05

Som denna så åkte vi ut till bruks för att möta upp Denzel och hans ägare :) Vi passade på att träna lite inkallning med störning, kontakt/passivitet och lite annat. Gav dem en klicker så vi kan använda det nästa gång vi tränar ihop ;) Sen fick valpisarna röja tillsammans i skogen. De är stor skillnad på dem sen första gången de träffades! Jätte skojigt.

På em blev det kalas hos farmor med massa släkt som Zeppelin oxå fick träna i att uppföra sig, sen fick han hälsa på alla ;) hahaha

  Väntar på godis ;)       Står fint <3     Lyckades få lite kontakt! De är kopplade då vi ansåg att det var färdiglekt och foto dags ;) inte lätt med 2 studsbollar!       Tack för bilderna Nellie =)

Av staffordshirebullterrier - 19 oktober 2011 01:22

Ja vad säger man, har liksom kommit av mig lite i bloggandet. Men allt flyter på!

Zeppelin har varit med på jobb=skött sig utmärkt, han har börjat (trög som han är) förstå lite "ligg" och "stå" såklart är det massa mer jag måste hinna träna men vi har annat för oss oxå ;) Han har som sagt bytt åtminstone 4 tänder ;) fler är lösa! Valpkurs är säkrad så kan knappt börga mig att komma igång med den! Ska bli värt att resa 14 mil t-re varje gång, då jag verkligen tror på kursledaren ( magkänsla?!)

Han går mkt fint i koppel och är lyhörd, ögonkontakt funkar fint!

Lite svårigheter har vi med kissandet inomhus  ( men det kommer va?! han e ju bara 16½v!) Och med att lyssna på mig nör Clara är i sitt esse, då kan han liksom inte fokusera på mig, hon är allt för spännande!

Han har börjat sova i sängen= no problemas ;)

Han kan hoppa upp i både säng och soffa nu.

Han leker varje morgon en enormt underhållande lek som heter "race runt i hela hemmet och alla mina leksaker ska upp i soffan!" hahahahahaahhaha

Han är överförtjust i människor! Överallt! Närsomhelst!

Han är mycket reserverad och försiktig/funderande när/om vi möter andra hundägare (med hund givetvis) på promenad, han fixar fint att va lös i skogen håller sig relativt nära! (känns bra ändå att han inte kutar fram mot andra hundar när han e lös) men han springer glatt skuttande till mötande människor, tur att han e söt va!? ;) Detta ska jag be om hjälp med att träna på kursen, då jag inte tänker förstöra glädjen han förknippar med folk genom att fya. Han får älska alla! men han ska inte få hälsa på alla :P


Stadsmiljö och alla möjliga ljud och andra knasigheter bryr han sig nada nothing om :D så där behöver jag inte känna oro alls!


Han är en mycket älskvärd krabat!! och han älskar sin Clara <3 Som för löper (intressant tkr han!) 

Clara har cyklat och fått långa promenader, sist på viltspårkursen var jag heeelt förtvivlad, då jag lyckades snubbla och tappa sista biten av linan så hon stack iväg med ett annat spår än som va meningen ;) har nog inte varit så bekymrad och arg (på mig själv) på lääänge! Men nu har jag lärt mig den läxan! Dessutom kanske man ska ha i åtanke att en löpfis med enbart bomull i huvudet inte är så lydig som annars^^ dumma mig!

Dags för bilder?! =)

  Osmickrande bild på matte men snygg är allt Clara <3   Hahah löptrosa (valentino ffs) och den nya tröjan farmor stickat!   Skogstroll i hösttröjor <3 (eftersom hon som sagt löper är de koppel som gäller!)   Kvällsmyyyys <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3  

Ha det gott :)

Av staffordshirebullterrier - 12 oktober 2011 17:53

Lilla Zeppelin har redan börjat tappa sina valptänder, först de 2 främre tänderna i överkäken, de nya har börjat krypa fram på bara några dagar :) Nu idag såg jag att han mist de 2 nedre, hihi så han har nästan glugg min lilla plutt <3 Clara löper och det tycker han är intressant, men inget värre än som tur är. Två styckna inoff utställningar inplanerat för Zeppelin i år, har inte bestämt ännu om det blir någon större officiell i år.

     Ha de gott!

Av staffordshirebullterrier - 7 oktober 2011 16:19

        Han har blivit så stoor och långbent ;) Gissar på över 7kg :O min vackre grabb, Idag var ute på skogspromenad, då fick han "åka rygga" dit och på hemvägen, vi varvade koppel och va lös =) jätte mysigt i fina vädret. Valpkursen tror jag börjar den 10 nov, vi läängtar! Tänk att för ca 7 veckor sedan va han såhär liten <3 <3 Allt lovar gott för framtiden, underbaraste lilla kille!  Till söndag blir det viltspårskurs igen för Clara, Vi gillar att va ute i skogen =)

Ovido - Quiz & Flashcards