staffordshirebullterrier

Alla inlägg den 16 maj 2011

Av staffordshirebullterrier - 16 maj 2011 19:56

Idag drog vi iväg på en DW tur, ökade direkt till 85% vikt, jobbigt, tungt och motigt var det och jag fick motivera prinsessan jätte mycket. Efter sisådär 1½km verkade hon acceptera vikten mer och mer och jobbade på jätte fint resten av 1½km, för att detta skulle vara vinnande sprang vi omkring med favorit bollen vid stranden :) kul! Jag lurade henne att jag kastade bollen i sjön och gissa vilken badkruka som tog ett dopp, hahahaha heela hon i sjön, lilla gumman, snabbt upp igen när hon såg att bollen var i mina händer :P så nu är hon ny duschad och doftar gott efter allt grus som satt i hennes blöta päls.. Stretchat och filat lite mer på slalomen som ääntligen har lossnat, men än sitter den inte helt ;) Men jag fick tipset av tjejen som håller kursen att belöna fråmåt och inte vid benens utgång, det hjälpte super mycket.

Vad jag glömde blogga om sist var att på hundkursen vi går på provade vi personsök, allstå att hunden ser dej gå (rakt fram) ca 100m där lägger man tex godis och tjohoar till hunden. Går en annan omväg tillbaka till hunden, väntar ett tag och sedan visar hunden på spåret.. Detta var Clara mycket mycket duktig på!!! Vi blev väldigt överraskade och kursledaren påpekade hennes färdighet, för hon gick raka spåret snabbt, lätt som en plätt :D Så att spåra ska vi definitivt fortsätta med och utveckla hennes spår kunskaper ;) måste bara ta mig i väg och köpa spårsele och lina! Kanske försöka hitta en bok om det..

Förutom det så har vi tränat balansboll, det är väldigt kul för jag hinner knappt lägga ner bollen och sätta mig själv på golvet innan hon studsat upp på den ;)

Nya trick förutom slalomen är vänster tass på vänster fot i luften och tvärtom. Cyklat har vi inte gjort sedan jag blev sjuk :/ men det kommer nog någon dag som vi får lust att ta en runda ;)

Ha det underbart!!

Ovido - Quiz & Flashcards