staffordshirebullterrier

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2012

"Känd status"

Av staffordshirebullterrier - 14 augusti 2012 12:17

Jag ser så fram emot den 25/8 då Zeppelin ska MH beskrivas :) Det ska bli så kul att se hur min älskade grabb reagerar och hur det kommer se ut på protokollet, spännande!  Då jag vet vad jag har för 2 individer hemma och sedan kunna "jämföra" med hur Claras MH såg ut. Hennes MH va det första jag var med om, jag hade egentligen inte så stor aning om vad det var, men shit va roligt det är att se hur de kanske reagerar i motsatts till förväntan hehe.


Sen fick göra ändringar i planeringen ang HD/ED röntgen, då jag inte får möjlighet att åka till Sthlm och röntga hos Lars Audell tyvärr. Har dock bokat en tid den 3/9 i K-stad där kullsystern oxå blev röntgad- Fri :D så jag hoppas på lika gott resultat på Zepp! Så v.37 bör Zican's Quarterback "Zeppelin" ha känd hälsostatus :D vare sig på gott lr ont, jag förespråkar starkt känd status! Inte minst för att jag vill veta hur det ser ut, så att jag är medveten om ev uppdykande problem för framtiden. Och hur jag kan arbeta aktivt med mina hundar.


Sen börjar jag och Zeppelin tävlingslydnadskurs den 20 augusti :D ska bli spännande, då jag är helt ny i ämnet!


För Claras del är ingen kurs bokad tyvärr, men bara matte får tag i en klöv/skank så ska hon få viltspåra.

Vet inte hur det blir med ev rally lydnad, då vår bhkl inte har det och privat är inget tillgängligt just för dagen.

I övrigt hittar vi ju alltid på något :) agility, personspår, cykla, jogga, klicka trix och massa annat. Men just nu är hon löp lat och gillar mest mys och lite lugnt <3 Ta i trä, men än så länge fixar Zepp hennes löp oförväntat bra :) äter sover och allt som vanligt. Lite uppvaktande dans och intresse, som jag bryter och håller stenkoll så inget misstag händer, ensamma får de inte va tillsammans nu och grind är ju inget hinder så den stora buren är framme för de få tillfällen man inte har dem under uppsikt. Tur är ju att buren är skarpt älskad av båda och att Clara mer än gärna kurar ihop sig och sover i den när den är öppen!


Ha dt gott!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 14:07

Tjejerna är nu stora och mkt fina! Mollie har ett toppen hem och det är roligt att få följa och se bilder på henne, tyvärr missade jag chansen att träffa dem i Gränna iår då vi stannade hemma. Laney börjar grundas inför val av sport ;) i höst ska...

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 13:58


Igår gjorde jag och Zeppelin vår allra första tävlingsdebut i LK1 i Säffle. Jag anmälde oss mest för att känna på och åkte utan förväntningar. Så att vi slog till på 160p ett förstapris och 2:a placering av 8 tävlande va så himla skoj och det var med...

Av staffordshirebullterrier - 15 maj 2014 21:33

Vi har fortsatt vår träning men fått flytta ut vår debut plan jag och zepp. Hände lite tråkigheter ikring oss och därmed träningsvila! Men för lillrompan Laney har det blivit lite mer och det har hänt massor med allt :) såklart, efter sitt första löp...

Av staffordshirebullterrier - 17 april 2014 20:04

Ojsan hoppsan vad vi inte bloggat på evighet :P men vi finns numer oxå på instagram som SLCZL vår lilla familjs initialer ;) vi har som de flesta tinat upp och vårens alla aktiviteter har startat o kalendern fullbokad :) Zeppelin med tävlingslydnad, ...

Av staffordshirebullterrier - 13 augusti 2013 17:44

De växer nått så otroligt och utvecklas till små hundar. Söker mer närhet och börjar uppskatta mys ...

Ovido - Quiz & Flashcards