staffordshirebullterrier

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2012

Backträning, spår & kurs =)

Av staffordshirebullterrier - 27 augusti 2012 21:15

Tjo hej vilken hundig dag :D I förmiddags drog vi ut för backträning och röjj :) Blev även lite posering för foton :P Sedan när hundarna var relativt slitna fysiskt åkte vi vidare till en annan skog, där jag och Clara gick ett personspår. Som jag anade, så gick hon superduper fint och lite mer koncentrerat när hon fått röjjt ur sig den värsta energin ;) Hon är vädigt duktig på nosarbete <3

Hem för vila o kaffebesök av "morfar"

Efter 16 tiden blev det stadträning och gå fint bredvid när husse klippte sig, underskattade mina fisar för idag skämde de inte ut mig ;) ;) haha!

Hem igen för lite vila, innan det bar av mot bruks för mig och Zepp, tävlingslydnadkursen!

Kan inte nog säga hur duktig grabben är, han jobbar verkligen fint och kämpar för att va koncentrerad :)

Jag har extremt mkt att jobba med hos mig själv i det här, om jag ska främja Zepp och göra vad jag vill mer begripligt :P såna små detaljer som att belöna från vänster och ibland låta belöning utebli (dålig på det) när tex positionen inte är mer exakt som den bör va. Det där med fotgående kmr bli en pärs^^ Däremot har han ett enormt (än så länge, ta i trä) försprång för apport, han älskar de! idag hade instruktören en metall apport och jag va inte sen att fråga om vi fick låna den. Zeppelin blir så grymt stolt av att han gör rätt och bär glatt omkring den. Tillomed springer till den för att greppa när vi höll på med annan träning ;D han vill göra rätt, och ha belöningar!!

Stadgan vid sittkvar satt som berget sedan valpkursandet <3 Inkallning är som ett skott, vänster fotposition börjar lossna liiite (med små hjälper). 

Ja, jag fortsätter och se fram emot vårt kursande med utvecklingen det innebär för oss båda :)

Inte att glömma: MH gick jätte bra med relativt förväntat resultat och 2a på skott, han är en balanserad grabb!


BILDBOMB =D


                 

Lyckliga leriga grisar <3

                         

Kärlek

   


Ha det bra!  

 
 
Anna at rocktassar

Anna at rocktassar

1 september 2012 08:14

Åh va härligt!!

Va?!? När är den?? Eller ja, var? Var jag anmäler kag mig??

http://Www.rocktassar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 14:07

Tjejerna är nu stora och mkt fina! Mollie har ett toppen hem och det är roligt att få följa och se bilder på henne, tyvärr missade jag chansen att träffa dem i Gränna iår då vi stannade hemma. Laney börjar grundas inför val av sport ;) i höst ska...

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 13:58


Igår gjorde jag och Zeppelin vår allra första tävlingsdebut i LK1 i Säffle. Jag anmälde oss mest för att känna på och åkte utan förväntningar. Så att vi slog till på 160p ett förstapris och 2:a placering av 8 tävlande va så himla skoj och det var med...

Av staffordshirebullterrier - 15 maj 2014 21:33

Vi har fortsatt vår träning men fått flytta ut vår debut plan jag och zepp. Hände lite tråkigheter ikring oss och därmed träningsvila! Men för lillrompan Laney har det blivit lite mer och det har hänt massor med allt :) såklart, efter sitt första löp...

Av staffordshirebullterrier - 17 april 2014 20:04

Ojsan hoppsan vad vi inte bloggat på evighet :P men vi finns numer oxå på instagram som SLCZL vår lilla familjs initialer ;) vi har som de flesta tinat upp och vårens alla aktiviteter har startat o kalendern fullbokad :) Zeppelin med tävlingslydnad, ...

Av staffordshirebullterrier - 13 augusti 2013 17:44

De växer nått så otroligt och utvecklas till små hundar. Söker mer närhet och börjar uppskatta mys ...

Ovido - Quiz & Flashcards