staffordshirebullterrier

Alla inlägg under oktober 2012

Av staffordshirebullterrier - 10 oktober 2012 22:22

Klövjeväska på Zeppelin och dw för Clara :-) skönt! Sen gick vi ner till stranden där fick de va lösa lite och sist tog vi en pytteliten klätter sväng

Av staffordshirebullterrier - 9 oktober 2012 13:11

Beställde Palisades pack till grisarna och vid provning väldigt nöjd!

Websterselen under är ju kanon att använda till annat så som spår och cykel, ut och prova snart!

 

Fick äntligen med mig kameran :) och det blev massa fina bilder!

                                                   

Underbart! och en väldigt fin dag :)

Igår fick jag äntligen egen älgklöv, så vi ska "försiktigt" bege oss ut i skogen trots jakten och prova ett spår, Clara idag och Zeppelin imorn tänkte jag ;D Happyhappy!

Den här veckan blir det inget kurstillfälle då jag jobbar i helgen som det är flyttat till :/ käns lite tomt, men vi får försöka träna på litegrann ändå och se extra mycket fram emot nästa tillfälle, snyft snart är kursen slut^^ 

Av staffordshirebullterrier - 4 oktober 2012 17:30

Samlade energi för en skogspromenaden och bestämde mig spontant för att sela på Clara och dra med mig kättingen :) uppehållet på wp'n har ju för fasen nästan varat ett år för henne.. Men så har det ju varit valp hemma och sen hennes egna puppies,så kanske inte så konstigt ändå. Hursom var hon stört härlig och ambitiös <3
Förmodligen kmr Zeppelin få sele i nov :D kul! Och en klövjeväska av förhoppningsvis bättre skavfri modell är på väg hem till postlådan ;) så nu kan vintern komma och ge oss härlig snö och is på sjön så ska vi fysa massvis!

Av staffordshirebullterrier - 3 oktober 2012 18:16

Regn o rusk dag, vi åkte till backen för lite bus :-) trots att halsen värker och näsan snorig måste hundarna ändå få sitt, är oerhört tacksam och glad för naturen i min omgivning, jag kan välja o vraka bland ställen att åka på som är lämpliga för hundarna :-D dock längtar jag efter att inte bo så centralt som vi gör nu, i lägenhet en trappa upp. Tur att jag ändå är oberoende och har bilen, man får va glad åt det lilla hehe.
Hundarna är nu nöjda (om än att de behöver en rejäl dusch som ja inte riktigt orkar än) och vi är nerbäddade i soffan för lite läsning!
Några mobilbilder blev det, men måste fasiken skärpa mig och komma ihåg systemkameran oftare.

Av staffordshirebullterrier - 3 oktober 2012 10:42

Underbart att få springa lös ute på viksoholmen en solig höst eftermiddag :)

 

Bilderna ligger huller om buller tyvärr

                     

Vart finns ekorren Clara? :) hihi

               

Älskade Clara ska alltid göra nån lustig min när kameran kmr fram

   

en trött liten hjälte

     

samma här: Vart är ekorren?

 


Efter föreläsningen med Jan Gyllensten så v ar jag tvungen att ha boken, det tar upp oerhört viktiga saker som var hund engagerad man borde ta del av!! Finns mkt matnyttig att ta del av ang mentala biten hos våra hundar :)


I övrigt rullar allt på, åkt på en rejäl förkylning :/ så idag är vi soffbor =)

Ovido - Quiz & Flashcards