staffordshirebullterrier

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Tävlingsträning och wp

Av staffordshirebullterrier - 7 november 2012 18:53

 

Clara blev alldeles vansinning på en stor ful träfigur xD Muttlucks på tassen med den inflammerade tån-som nu är mycket bättre!

I Söndags åkte jag och Zepp till Torsby BHK för träningstävling :) 8 pers mötte upp ca
Vi körde linförighet, läggande under gång, hopp, inkallning och tandvisning! Jag är väldigt nöjd! Till att börja med var JAG rörig och då blev det givietvis lite rörigt, men snart gick det bättre ;) Han gjorde otroligt fina rena ingångar :O *stolt* som vi kvällen innan i mörkret försökte slipa lite på och visst gav de resultat för fy va förvånad men nöjd jag blev! I både hopp och inkallning fick ja göra en uppmuntrade grimas åt honom- då han blev osäker på min "tävlingsposition" ;) svårt det där med att utesluta kroppspråk, dock gjorde han båda momenten snyggt och återigen kanon fina ingångar. I första läggandet under gång blev det inte så snyggt, så därför fick ja göra momentet igen senare efter att vi lite spontant på planen tillförde linförighet- vilket gick reltaivt bra med tanke på var vi står i nybörjarligan ;) det andra läggandet blev klockrent och snabbt =D

Nu ska vi lägga in STÅ träning till ställande under gång och mer apport träning, givetvis fortsätta fila och puzzla på resten av LK1 oxå!

 

 <3 MYS <3

 

  I Torsby fick vi med oss en sele som satt perfekt på Zeppelin efter att ha flyttat bak pinnen :) Skit nöjd, den sitter som om den vore måttsydd ( vilket de ska) tur för oss :P Att den är chockrosa ser vi bara som skoj ;)

Zeppelin hade inga problem alls med att dra för allra första gången i sitt liv 16mån nu! Han tyckte väl såklart att de va små skumt jämt i starten men med uppmuntran och beröm forsatta han som vanligt och jobbade jätte fint utan någon som helst mer tvekan, för lukta i gräset hann han med ändå :P hihihi

Clara trivdes fint med klövjeväskan och tyckte nog de va lite kul med ombytta roller.


 

Imorse gick vi upp tidigt för att va "ledig" dag, eftersom jag skulle på möte kl 9 så fick hundarna busa vid sjön i den härligt kalla morgonluften med underbar SOL   



Fick ett tråkigt besked om att Claras nya Hurtta vintertäcke i färgen hallon inte kommer förän i januari :( och eftersom jag sålt den gamla modellen som va 1strl för kort över ryggen när jag beställde de nya snygga och matchande så får hon använda sig av BoT täcket i vinter, vilket iofs går utmärkt men trist för mig då jag är lite nörd när det gäller utrusntning ;) tänk va snyggt det kmr bli när Clara får sitt i hallon och Zeppelin har i sitt björk (de har ju matchande Y-selar och halsband)

 

Senare åkte vi till Karlstad för ögonlysning och båda är UA! =D

Imorn blir det lydnad och på fredag ska vi testa på spår på ett nytt sätt ;) alltså bruksspår, hos en av höstens kurskamrater. Kul! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 14:07

Tjejerna är nu stora och mkt fina! Mollie har ett toppen hem och det är roligt att få följa och se bilder på henne, tyvärr missade jag chansen att träffa dem i Gränna iår då vi stannade hemma. Laney börjar grundas inför val av sport ;) i höst ska...

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 13:58


Igår gjorde jag och Zeppelin vår allra första tävlingsdebut i LK1 i Säffle. Jag anmälde oss mest för att känna på och åkte utan förväntningar. Så att vi slog till på 160p ett förstapris och 2:a placering av 8 tävlande va så himla skoj och det var med...

Av staffordshirebullterrier - 15 maj 2014 21:33

Vi har fortsatt vår träning men fått flytta ut vår debut plan jag och zepp. Hände lite tråkigheter ikring oss och därmed träningsvila! Men för lillrompan Laney har det blivit lite mer och det har hänt massor med allt :) såklart, efter sitt första löp...

Av staffordshirebullterrier - 17 april 2014 20:04

Ojsan hoppsan vad vi inte bloggat på evighet :P men vi finns numer oxå på instagram som SLCZL vår lilla familjs initialer ;) vi har som de flesta tinat upp och vårens alla aktiviteter har startat o kalendern fullbokad :) Zeppelin med tävlingslydnad, ...

Av staffordshirebullterrier - 13 augusti 2013 17:44

De växer nått så otroligt och utvecklas till små hundar. Söker mer närhet och börjar uppskatta mys ...

Ovido - Quiz & Flashcards