staffordshirebullterrier

Direktlänk till inlägg 8 november 2012

Ställande under gång osv

Av staffordshirebullterrier - 8 november 2012 18:04

Åkte trots min seghet till bruks som planerat :) Jag och Zepp börja kika på ställande under gång, fick till ett par klick vid att använda stanna kommandot. Sedan skulle jag köra inkallning och hahah som jag gissade så hade han fattat vad vi gjorde innan, för han testade att krypande stanna/nästan lägga sig, utan kommando! -nä,tokigt! sa jag och han kom sakta in till vänster. körde återigen en inkallning och fick bättre respons om än nån sekunds frågande tvekan av honom, upprepade KOM :) Körde sedan mer linförighet med mkt svängar och några halter, strax dags att börja med stegförflyttningar och kanske även backande fot??  Plötsligt i fotgåendet kommanderade jag LIGG och ha la sig snyggt o snabbt, dock lätta armbågar vid återgång.. körde en ren och fin inkallning sedan med klockren ingång :D

Sedan provade vi sista gången ett STANNA mitt i, tjuter BRA och han kommer som ett skott för lekbelöning :)


Pausar lite sedan provar ja en ny tanke med apporten ( han vill inte riktigt hålla fast den, spottar ut den för belöning) kampar med den rejält, TACK(loss) och återigen kampar med den. Kastar ut den på plan kommanderar Apport och belönar gripandet och försöker få in honom mot mig innan jag säger TACK. Gick sisådär kan jag säga,vi får försöka lite till och se om det ger nått. Provar även i fotposition att ge honom den och direkt säga TACK, funkar inte heller helt hundra då han vill kampa om den men man får väl ha lite tålamod, förr eller senare lär det väl trilla in :) Tillsist en liten platsliggning och direkt i bilen efter lugn belöning.

 


Claras tur och vi börjar med fotgående vilket hon ändå är fantastiskt fin med <3 super kontakt och klistrad invid mig! Dock har hon ingen utgångsposition och hamnar huller om buller på vänster ;) hon är väldigt intensiv och taggad, men vi försökte få in rätt position. Sedan gjorde vi några hopp och hon har inga problem alls med att både hoppa ut och tillbaks, även ett sittande med tillbaka hopp fick vi till. Några läggande under backande gång också, men de var för blött för hennes smak :P Några freestyle övningar som avslut

 


Sedan åkte vi ut till el-ljusslingan för DW och promenix! Zeppelin fick dra 5kgs kättingen halva slingan, sedan kopplade jag över till Clara.

 


Mötte upp vårat promenad sällskap, söta Akilles och hans matte Camilla :) Bra socialicering för alla 3 pansargrisar ;)

 


Tyvärr fick jag ställa in träffen för "bruksspår" imorn :'( Då jobbet krånglade med personalbrist så får jag gå in och jobba dag ist för kväll.. SUCK!! Får hoppas det kommer fler tillfällen!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 14:07

Tjejerna är nu stora och mkt fina! Mollie har ett toppen hem och det är roligt att få följa och se bilder på henne, tyvärr missade jag chansen att träffa dem i Gränna iår då vi stannade hemma. Laney börjar grundas inför val av sport ;) i höst ska...

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 13:58


Igår gjorde jag och Zeppelin vår allra första tävlingsdebut i LK1 i Säffle. Jag anmälde oss mest för att känna på och åkte utan förväntningar. Så att vi slog till på 160p ett förstapris och 2:a placering av 8 tävlande va så himla skoj och det var med...

Av staffordshirebullterrier - 15 maj 2014 21:33

Vi har fortsatt vår träning men fått flytta ut vår debut plan jag och zepp. Hände lite tråkigheter ikring oss och därmed träningsvila! Men för lillrompan Laney har det blivit lite mer och det har hänt massor med allt :) såklart, efter sitt första löp...

Av staffordshirebullterrier - 17 april 2014 20:04

Ojsan hoppsan vad vi inte bloggat på evighet :P men vi finns numer oxå på instagram som SLCZL vår lilla familjs initialer ;) vi har som de flesta tinat upp och vårens alla aktiviteter har startat o kalendern fullbokad :) Zeppelin med tävlingslydnad, ...

Av staffordshirebullterrier - 13 augusti 2013 17:44

De växer nått så otroligt och utvecklas till små hundar. Söker mer närhet och börjar uppskatta mys ...

Ovido - Quiz & Flashcards