staffordshirebullterrier

Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Äntligen en solig dag!

Av staffordshirebullterrier - 12 november 2012 20:56

Och den nyttjade vi för fullt =)

Lite "mellanmåls lunch" smakas de på!

 

Efter kloklipp och öronrens åkte vi till bruks, först lite bus och spring :)

Sedan tränade jag och Clara, mkt lika som förra gången <3 hon är härlig och speedad

 

Zeppelins tur och vi började på nya moment så som ställande,backande fotgående och lite lätt avstånds kommendering.  Och återigen fick jag mig många skratt! Vi körde rena inkallningar men han går segt och tvekande liksom inför ett ställande xD "gör jag rätt nu mamma?" -nä,tokigt. efter ett par gånger med "misslyckande" inkallningar så får han återigen upp farten och gör rätt :P

Vi gick mkt fotgående. Överraska honom med ett läggande under gång, gick inte så bra fick ge dubbelkommando. Men han va lysande på hoppet, självsäker och gjorde heelt rätt :D och han har härlig glad och villig attityd helt igenom <3 Vi skojade till det och började backa nått steg med rumpflytt en massa beröm och ljusa fot kommandon. Vi fick till några gående steg bakåt *yippi* Älskar min underbara grabb! Sedan provade vi en inkallning igen med "stanna-stå" kommando, tveksamt kröp han ihop lite och stannade till tjohoo!

 

Åkte till Jössefors för lite farsdag fika med min pappa eftersom jag haft jobbarhelg. Han fick hjälpa mig med att klyva en 10kgs kätting i 2 ;) så nu har jag 3st 5or vilket känns behändigare med 2 hundar :)

Zeppelin jobbade riktigt fint,trots att han tyckte backarna va bökiga. Vi gick 5km (med uppvärmning o nedvarvning) Clara va totalt fantastisk och jobba på som en ångvält typ, ostoppbar :P Om det vore någon idé skulle jag öka på henne, men det är inte nödvändigt då vi inte bygger just nu inför ev parning/valpar framåt. Däremot hoppas jag kunna bygga på Zepp senare nästa år, men han ska få en lugn start, hans kropp och psyke måste palla för motstånd först innan man börjar öka belastningen :)

 


Såhär trött blir man på kvällen efter massa träning, både mentalt och fysiskt trötta vovvs <3 Då är man nöjd som matte när man vet att hundarna är rejält aktiverade!


Imorn ska dem till farmor och då kommer de va helt slut efter allt bus o skoj de hittar på där <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 14:07

Tjejerna är nu stora och mkt fina! Mollie har ett toppen hem och det är roligt att få följa och se bilder på henne, tyvärr missade jag chansen att träffa dem i Gränna iår då vi stannade hemma. Laney börjar grundas inför val av sport ;) i höst ska...

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 13:58


Igår gjorde jag och Zeppelin vår allra första tävlingsdebut i LK1 i Säffle. Jag anmälde oss mest för att känna på och åkte utan förväntningar. Så att vi slog till på 160p ett förstapris och 2:a placering av 8 tävlande va så himla skoj och det var med...

Av staffordshirebullterrier - 15 maj 2014 21:33

Vi har fortsatt vår träning men fått flytta ut vår debut plan jag och zepp. Hände lite tråkigheter ikring oss och därmed träningsvila! Men för lillrompan Laney har det blivit lite mer och det har hänt massor med allt :) såklart, efter sitt första löp...

Av staffordshirebullterrier - 17 april 2014 20:04

Ojsan hoppsan vad vi inte bloggat på evighet :P men vi finns numer oxå på instagram som SLCZL vår lilla familjs initialer ;) vi har som de flesta tinat upp och vårens alla aktiviteter har startat o kalendern fullbokad :) Zeppelin med tävlingslydnad, ...

Av staffordshirebullterrier - 13 augusti 2013 17:44

De växer nått så otroligt och utvecklas till små hundar. Söker mer närhet och börjar uppskatta mys ...

Ovido - Quiz & Flashcards