staffordshirebullterrier

Alla inlägg den 28 november 2010

Av staffordshirebullterrier - 28 november 2010 17:44

puh nu ligger hundarna heeelt utslagna efter födelsekalaset med massa folk, tjoo vilken fart de har varit! De ska man veta att staffar är oerhört sociala och vill gärna vara med på allt överallt mitt i centrum,underbart tycker vi som staffemänniskor, heemskt tkr vanliga tråkiga ;)

Vädret är inte okej tycker vovvarna,kallt snöigt å blåsigt, usch, vi vill hellre va inne i soffan och mysa. Oftast så blir det så, men tränat har vi gjort och aktivarat de små huvudena under veckan, både med spring och lite fokusträning... Men dagarna går så fort och många saker ska göras så jag är glad att staffegrisarna inte har något emot att va inomhus, men när clara jagar svansen så kan jag få dåligt samvete för det är ett säker tecken på överenergi, visserligen är hon extremt lekig just nu hon har massa energi och är glad som tusan! Misstänker att det går mot kvinnliga tiden för hennes del, hon brukar vara så här innan förlöpet. Stackars stackars Caesar pojken, clara är jätte jobbig mot honom, hon vill leka och busa massor, men de vill inte han, så hon hoppar och biter på honom var och varannan minut men han får lov att säga ifrån själv och det gör han också, bara det att hon inte respekterar det :P


I fredags var vi rädda för älg, heheh, vi blev nervösa ja å vovvs i mörka skogen med färska älgspår, så vi gick inte så långt ifall älgen skulle komma hihi. Vi gick flera rundor på planen i stället. Hade tänkt hinna med att massera hundarna i helgen, men det får jag flytta på till veckan :) Jag tycker det är viktigt att det är avslappnat och gott om tid när jag masserar, så att det verkligen blir en mysig stund men underbar kontakt..

Ovido - Quiz & Flashcards