staffordshirebullterrier

Direktlänk till inlägg 6 november 2011

Framsteg

Av staffordshirebullterrier - 6 november 2011 16:00

Zeppelin och jag var på skogspromenad och passade på att träna lite allt möjligt :) Idag hade vi sån tur att möta både hundar och stavgående pensionärer, vilket är suveränt att träna passivitet med och att hantera möten både i koppel och lös! För det mesta sprang han givetvis lös och vi klickade massor vid följsamhet och skit snygga inkallningar. Jag försökte flera gånger smyga ifrån honom men icke -han har sten koll på mig och spriger efter i ljushastighet! Sen fick han upptäcka lite större stenar och stockar med godis. Han är fortfarande smått blyg för främmande vuxna hundar så till dem kutar han inte, men alla människor som kom var oerhört spännande, han gjorde framsteg i att inte springa fram till dem utan valde att vända om till en kallande matte för klick och godis beröm, häärligt! (Jag ropade såklart frågande åt människorna, men inga hundvalp rädda ute idag ;) jag tycker man ska visa respekt ) Ett par med stavar kom och jag skyndade oss till en bänk, kopplade och tränade kontakt med mig, vilket också gick galant med slakt koppel :D Älskade killen va så duktig och nu ligger han pretty much utslagen i soffan.

Clara fick sig en lång runda med klick oxå, hon va som vanligt duktig snäll och påhittig ;) hon kan det där med egna initiativ som att hoppa upp på bänkar, kolla soptunna, snurra och söka allt för att få godis och klick. Planerat en cykelrunda för henne ikväll. Hennes dw träning uteblev i fredags då jag absolut inte kände mig kry, det är jag inte helt nu heller. Bara hoppas det inte bryter ut nån skit  :/ Längtar ihjäl oss till torsdag då ska vi på första valpkursen :D Ondag ska Clara till vetten för att kolla upp ett sår som inte vill läka då hon kliar upp det hela tiden och på violkörteln som är lite svullen.. Hoppas inte något är allvarligt.

 

Ha en trevlig söndag!

 
 
Anna

Anna

8 november 2011 14:26

Yepp! Det kommer att bli en freestyle grundkurs snart framöver, som en del av projektarbetet. Har dock inte bestämt ännu var jag ska hålla till - hyra stallet tex eller annan lokal. Återkommer när inbjudan är klar! :)

http://www.rocktassar.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 14:07

Tjejerna är nu stora och mkt fina! Mollie har ett toppen hem och det är roligt att få följa och se bilder på henne, tyvärr missade jag chansen att träffa dem i Gränna iår då vi stannade hemma. Laney börjar grundas inför val av sport ;) i höst ska...

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 13:58


Igår gjorde jag och Zeppelin vår allra första tävlingsdebut i LK1 i Säffle. Jag anmälde oss mest för att känna på och åkte utan förväntningar. Så att vi slog till på 160p ett förstapris och 2:a placering av 8 tävlande va så himla skoj och det var med...

Av staffordshirebullterrier - 15 maj 2014 21:33

Vi har fortsatt vår träning men fått flytta ut vår debut plan jag och zepp. Hände lite tråkigheter ikring oss och därmed träningsvila! Men för lillrompan Laney har det blivit lite mer och det har hänt massor med allt :) såklart, efter sitt första löp...

Av staffordshirebullterrier - 17 april 2014 20:04

Ojsan hoppsan vad vi inte bloggat på evighet :P men vi finns numer oxå på instagram som SLCZL vår lilla familjs initialer ;) vi har som de flesta tinat upp och vårens alla aktiviteter har startat o kalendern fullbokad :) Zeppelin med tävlingslydnad, ...

Av staffordshirebullterrier - 13 augusti 2013 17:44

De växer nått så otroligt och utvecklas till små hundar. Söker mer närhet och börjar uppskatta mys ...

Ovido - Quiz & Flashcards