staffordshirebullterrier

Alla inlägg under november 2011

Av staffordshirebullterrier - 5 november 2011 14:34

Idag lossnade mycket vid vänstervarvs träningen <3 han är så duktig, vi tränade massor idag, följsamhet i snårig skog, inkallning och "dutta" och sitt-stanna-varsågod med bollkast, fokus på att följa vänster sida typ lite fot, stå, mycket mer å givetvis massa bus!


   

Min vackra älskade lilla snutta <3 bilderna tagna tidigare i veckan på wp träning, Clara jobbade bra. Efter träningen fick 2 valpar och 2 vuxna vovvs rejsa runt lite =)

Värdelösa mobilkamera :( min gamla va mkt bättre!

   

På dagens träning befäste vi "backa" 3 små krypande entusiastiska steg bakåt med krumad svans ;) heheh sötnöt!

Även "om" sätte sig ordentligt idag :D Fy bubblan vad hon sprakade och sken av arbetslust och vilja idag <3 <3 <3 Vi gick igenom massa trix som "kö" - hunden står med tassarna på din rumpa bakom och står - justde i "kö" :P Även "runt" som är precis som "om" fast det andra hållet, gå i cirkel runt fötterna och landa vid vänster sida. Vi försökte även göra en snyggare variant av "cirkus" då hon står på bakbenen med tassarna uppåt, vad jag vill lägga till är hon ska göra en "piruett" och gå ett varv på bakbenen. Fortsätter hon på detta humöret så kan vi komma långt!!

(mycket ligger på mig oxå förståss)


Lilla killen i sina snygga tröja i bilen, han fick vila sig där medans vi gick dw'n. Jag älskar verkligen hans uttryck <3 men bilder kan liksom inte göra rättvisa. Han börjar äntligen bredda sig yttepytte lite och ibland ställar han sig så snyggt så man kan tuppa av ;) hihih ska verkligen verkligen försöka fånga det så han kan lära sig naturligt att "stå" så fint. Men jag lever ju tro det eller ej, inte med en klicker i handen. Kanske borde göra det :P Skulle önska någon kunde uppfinna små smidiga klickers som man kunde ha som en ring liksom =) det vore awesome!

Ha det gott alla!


Av staffordshirebullterrier - 1 november 2011 19:39

Ja tiden går fort, och han gör framsteg i precis allting just nu! En stjärna att "träna" med extremt uppmärksam smidig och flitig :D Clara är tillbaka i sitt esse och är även hon glödhet i träning nu <3 ÄLSKAR'T Så fruktansvärt härligt! De får dock tränas "singla" för annars går det inte :P Zeppelin är fortfarande på tok för lekig med/mot henne.

Jag kör korta klick pass hemma, på båda så tur att man har en köksgrind ;) då båda blir tokladdade för att få "jobba". Känner mig lyckligt lottad att fått två såpass samspelta vovvar, de kommer bli ett diamant team <3 (hoppas och tror ja haha) Om 9 dagar börjar valpkursen och jag har förberett oss lite på va jag tror vi ska kunna, dock så kan han faktiskt fortfarande inte ligg, men jag tycker inte det spelar så stor roll då han kan och förstår så mycket annat :)


Clara är i tipptopp form i kroppen och det känns super gott och vi ska fortsätta så här! Även jag känner mig på nytt laddad igen efter mycket som dragit ner den allmänna motivation för det mesta i livet :P

Två inoff-utställningar är anmälda, varav Clara ska vara med på en ;) Funderar på om jag ska göra en 4legs check på henne hos Stefan Rosén på ReDog ev i samband med en ögonlysning som även ska göras på Zeppelinaren..

          Återigen får jag be om ursäkt för kassa bilder :( Kan hoppas på att Tomten vill åtgärda det? hehe. Ha det gott!

Ovido - Quiz & Flashcards