staffordshirebullterrier

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av staffordshirebullterrier - 17 februari 2012 15:42

Ledig dag och strålande sol :) UNDERBART!

Då isen är plogad runt om Arvika på Glafsfjorden i år igen,

bestämde jag mig för att det var idag var dagen som jag och Clara skulle gå runt hela.

Drygt en mil lång är den, men det känns lite längre ändå, massor av folk ute och gick idag både barn, äldre och längdskidåkare + hundägare såklart ;)

Clara fick gå okopplad en hel del, det är det som är så skönt därute, öppet och fritt så att man verkligen kan njuta. Sen att det är ca 5+ grader i solen och så gott som vindstilla var inte helt fel, som balsam för själen. Dock är det skönare när det inte är fullt så mycket folk som idag tycker jag, enstöring som jag kan vara ibland :P

Njöt gjorde vi alla fall och Clara ligger rätt ut på soffan nu, nöjd och god!

Finafina fisan <3 idag var hon dessutom sådär underbart duktigt och följsam

   

Lite bus har man inte dött av =D även om man snart fyller 4år så är man barnsligt glad

     

Clara ska få lov att ökas i vikten nu, ifall det tog sig. 

 

Prinsessan <3

                                 

Längdskideåkarna är mycket spännande, en vi mötte tyckte inte att jag behövde koppla henne :) då hon inte hade något emot att bli hälsad på. För jag försöker alltid koppla Clara av hänsyn till andra och ev hundrädda eller hundmöten. Även om hon faktiskt ofta kan sköta sig och låta bli att gå fram, men ibland är hon ju nyfiken och tycker det är artigt att hälsa glatt på främlingar ;)

Här har vi hunnit halvvägs, vi håller ett ganska högt tempo när vi promenerar. Nästa gång vi går runt hela ska jag inte glömma vattenflaskan och solglasögonen. Jag blev väldigt varm, törstig och bländad av solen :P

Tror nog det resulterar i lite färg på ansiktet ^^ 

 

Ovan är den fina utsikten över Arvikas innerstad :)

       

Kan verkligen rekommendera andra i närheten av Arvika att ta er en runda på sjön, hur gött som helst :)

Ovido - Quiz & Flashcards