staffordshirebullterrier

Alla inlägg den 25 februari 2012

Av staffordshirebullterrier - 25 februari 2012 17:14

 

Zeppelin är väldigt vacker i mina ögon och han verkar väldigt lovande.

Han är ganska kalvig i kroppen ännu, men det gör inget. Svårt att fånga på bild hur han verkar bli i kroppen, men muskler och anlag har han! Nack och ryggfileér, bulliga tjocka arm och bakbens muskler MEN de vill inte fasta på bild. Hahaha det är ju knappt så att han fastnar yrvädret!


Knappt så man kan stå still :P


 

Fnattat i skogen så det räckte och blev över :O

   

Känguru!

 

Pinntokig!



Han gick lös hela skogen :D Stolt som fan över honom, bokstavligt talat! Vi hade möte 2 gånger och han visa ytterst lite intresse för dem, utan höll sig inom sin "radie" som han vet att han har fritt runt mig. Han var inte för långt ifrån mig en enda gång idag *mallig* Extremt följsam trots att det bubblande av bus och fart i honom :)

Han har växt på sig med mer mod inför påhittigheter i skogen så som att klättra upp på stora höga stenar mm, skoj!

Vi passade även på mitt i det stojigaste att vara passiva, liite svårt men han fattade galoppen och va duktig.

Där är det jag som fortfarande ligger efter i träning :( skäms på mig. Tur då ändå att han är så lättsam i det mesta <3 Jag hoppas så mycket på honom min lille grabb, känner mig ofta lyckligt lottad. Svårare att beté sig är det när båda är tillsammans, då funkar inte huvudet alltid lika bra på honom ;) hehe men det kommer nog det med.


Underbar dag har vi haft!

Av staffordshirebullterrier - 25 februari 2012 13:00

Solen har smält bort mycket snö och asfalten är torr på vissa ställen, underbart! Man får liksom lite vårkänslor :) Hundarna likaså, det sprattlas och leks för allt i världen när vi är i solen, positiviteten flödar ur oss alla. Man mår så underbart gott av solstrimmor och fågelkvitter!

Tulpaner och vackra vovvar <3

Zeppelin blev 8 månader igår :) tiden går fort

 

Vad luktar dem här??

 

Min vackra älskade Clara <3 Hon tyckte jag skalle njuta av henne i stället för tulpanerna, vilket hon har helt rätt i ;)

   

Vi fångar varje solstrimma i skogen!

 

På vägen hem är vi så fullmatade med solenergi att vi hittar en pinne att leka med lite random sådär :P

   


Njut av helgen och solen!

Ovido - Quiz & Flashcards