staffordshirebullterrier

Direktlänk till inlägg 13 november 2010

intensiva dagar

Av staffordshirebullterrier - 13 november 2010 14:41

Igår började dagen med ett veterinärsbesök för Clara, fick 2 olika örondroppar pga svamp, sen metacam droppar för halsinfektionenInget värre med andra ord.

Sedan bar det iväg wp träning, Clara skötte sig fint, tyvärr råkade 2 andra hundar ihop och vi fick avbryta träningen för att ta hand om de sårade, sånt händer.Nästa träning får man vara mer observant på avstånden.Senare på kvällen var vi i väg och släppte hundarna, trots att rådjuren ropade och skrek så smet inte clara och caesar långt ifrån mig :) mkt stolt över dem! Dock gick deras blinkreflexer i sönder av den blöta snön, så jag fick kalla in dem tidigare än önskat i mörkret.

Idag var jag och caesar iväg till ridhuset på lite lydnadsträningen, det blev inte som ja trodde med instruktör osv, utan man fick träna mer på egenhand, synd tyckte jag, för jag är inte så haj på allt och kunde behöva ett instruktörs öga & råd ;)

MEN då ringtränande jag och S hundarna lite, jag måste verkligen öva detta med vänstervarv oc ställa dem... hm får försöka lite varje dag till veckan, övning ger färdighet och det kan behövas för mig och klumparna hehe.

Jag testade Claras sele på caesar och den passade runt halsen men trång över korsryggen typ och hans ben blir för långa pffu, men men kanske får gå nån enstaka gång jämt för lite lätt dw för han, kan inte pröjsa dyr selepeng nu, närmar sig julen och många fyller år i november osv.

Finns det några hundmänniskor där ute som har något att säga om BackonTrack täcke för hund, funderar på att clara behöver en sån längre fram, hon fryser så förbaskat. Antingen BoT eller hurttas fleeceoverall ^^ båda i samma prisklass mer eller mindre , funderar**

hursomhelst trevlig helg alla där ute!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 14:07

Tjejerna är nu stora och mkt fina! Mollie har ett toppen hem och det är roligt att få följa och se bilder på henne, tyvärr missade jag chansen att träffa dem i Gränna iår då vi stannade hemma. Laney börjar grundas inför val av sport ;) i höst ska...

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 13:58


Igår gjorde jag och Zeppelin vår allra första tävlingsdebut i LK1 i Säffle. Jag anmälde oss mest för att känna på och åkte utan förväntningar. Så att vi slog till på 160p ett förstapris och 2:a placering av 8 tävlande va så himla skoj och det var med...

Av staffordshirebullterrier - 15 maj 2014 21:33

Vi har fortsatt vår träning men fått flytta ut vår debut plan jag och zepp. Hände lite tråkigheter ikring oss och därmed träningsvila! Men för lillrompan Laney har det blivit lite mer och det har hänt massor med allt :) såklart, efter sitt första löp...

Av staffordshirebullterrier - 17 april 2014 20:04

Ojsan hoppsan vad vi inte bloggat på evighet :P men vi finns numer oxå på instagram som SLCZL vår lilla familjs initialer ;) vi har som de flesta tinat upp och vårens alla aktiviteter har startat o kalendern fullbokad :) Zeppelin med tävlingslydnad, ...

Av staffordshirebullterrier - 13 augusti 2013 17:44

De växer nått så otroligt och utvecklas till små hundar. Söker mer närhet och börjar uppskatta mys ...

Ovido - Quiz & Flashcards