staffordshirebullterrier

Direktlänk till inlägg 25 februari 2012

Min stormvilde yngling

Av staffordshirebullterrier - 25 februari 2012 17:14

 

Zeppelin är väldigt vacker i mina ögon och han verkar väldigt lovande.

Han är ganska kalvig i kroppen ännu, men det gör inget. Svårt att fånga på bild hur han verkar bli i kroppen, men muskler och anlag har han! Nack och ryggfileér, bulliga tjocka arm och bakbens muskler MEN de vill inte fasta på bild. Hahaha det är ju knappt så att han fastnar yrvädret!


Knappt så man kan stå still :P


 

Fnattat i skogen så det räckte och blev över :O

   

Känguru!

 

Pinntokig!



Han gick lös hela skogen :D Stolt som fan över honom, bokstavligt talat! Vi hade möte 2 gånger och han visa ytterst lite intresse för dem, utan höll sig inom sin "radie" som han vet att han har fritt runt mig. Han var inte för långt ifrån mig en enda gång idag *mallig* Extremt följsam trots att det bubblande av bus och fart i honom :)

Han har växt på sig med mer mod inför påhittigheter i skogen så som att klättra upp på stora höga stenar mm, skoj!

Vi passade även på mitt i det stojigaste att vara passiva, liite svårt men han fattade galoppen och va duktig.

Där är det jag som fortfarande ligger efter i träning :( skäms på mig. Tur då ändå att han är så lättsam i det mesta <3 Jag hoppas så mycket på honom min lille grabb, känner mig ofta lyckligt lottad. Svårare att beté sig är det när båda är tillsammans, då funkar inte huvudet alltid lika bra på honom ;) hehe men det kommer nog det med.


Underbar dag har vi haft!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 14:07

Tjejerna är nu stora och mkt fina! Mollie har ett toppen hem och det är roligt att få följa och se bilder på henne, tyvärr missade jag chansen att träffa dem i Gränna iår då vi stannade hemma. Laney börjar grundas inför val av sport ;) i höst ska...

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 13:58


Igår gjorde jag och Zeppelin vår allra första tävlingsdebut i LK1 i Säffle. Jag anmälde oss mest för att känna på och åkte utan förväntningar. Så att vi slog till på 160p ett förstapris och 2:a placering av 8 tävlande va så himla skoj och det var med...

Av staffordshirebullterrier - 15 maj 2014 21:33

Vi har fortsatt vår träning men fått flytta ut vår debut plan jag och zepp. Hände lite tråkigheter ikring oss och därmed träningsvila! Men för lillrompan Laney har det blivit lite mer och det har hänt massor med allt :) såklart, efter sitt första löp...

Av staffordshirebullterrier - 17 april 2014 20:04

Ojsan hoppsan vad vi inte bloggat på evighet :P men vi finns numer oxå på instagram som SLCZL vår lilla familjs initialer ;) vi har som de flesta tinat upp och vårens alla aktiviteter har startat o kalendern fullbokad :) Zeppelin med tävlingslydnad, ...

Av staffordshirebullterrier - 13 augusti 2013 17:44

De växer nått så otroligt och utvecklas till små hundar. Söker mer närhet och börjar uppskatta mys ...

Ovido - Quiz & Flashcards