staffordshirebullterrier

Direktlänk till inlägg 26 februari 2012

Vår i luften på naturreservatet

Av staffordshirebullterrier - 26 februari 2012 16:36

Solen sken vackert även i dag så vi spratt upp ur sängen efter lite sovmorgon, begav oss till till vår lilla skog/elljusslinga för en härlig morgonrunda = Skön energi! Sedan njöt vi av en god söndagsfrukost och började fundera på vad vi skulle göra jag och vovvarna ;)

Ringde min lillebror och hörde med honom om han hade lust att bli med på en liten utflykt :P Förberedde varm oboy, saft osv, packa ner kameran och plocka iordning busarna.

 

Sprattliga busiga vovvar, spännande ställe!

Linus min goa lillebror är hjälpsam och duktig <3 ömsesidig kärlek mellan honom Clara och Zeppelin

 

Nämen titta :O man kan se kalvens muskler ;) ;)

   

Ganska bra koppellösning för dagen va!

 

Som ni vet så är ju inte Clara alltid 100% i skog, hon är alldeles för spårig och terrieraktig av sig :P

Så de fick springa såhär, eftersom man har skarp skyldighet i naturreservatet ang hundar, enda dumma var väl att Zeppelin trasslade in sig ofta, annars funkade det kanon!

     

Två viljor och ett koppel ;) Därav selade för minimering av skaderisk

                   

Så vackert, jag älskar att vara här på Bergsklätt!

 

Linus trasslar rätt på "tjockis" Clara :) han är duktig och börjar verkligen bli staffe van

 

Gräs i kohagen är ju gott! -namnamnam

                   


Vi har verkligen haft en underbar helg, där vi njutit massor av det fina vädret    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 14:07

Tjejerna är nu stora och mkt fina! Mollie har ett toppen hem och det är roligt att få följa och se bilder på henne, tyvärr missade jag chansen att träffa dem i Gränna iår då vi stannade hemma. Laney börjar grundas inför val av sport ;) i höst ska...

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 13:58


Igår gjorde jag och Zeppelin vår allra första tävlingsdebut i LK1 i Säffle. Jag anmälde oss mest för att känna på och åkte utan förväntningar. Så att vi slog till på 160p ett förstapris och 2:a placering av 8 tävlande va så himla skoj och det var med...

Av staffordshirebullterrier - 15 maj 2014 21:33

Vi har fortsatt vår träning men fått flytta ut vår debut plan jag och zepp. Hände lite tråkigheter ikring oss och därmed träningsvila! Men för lillrompan Laney har det blivit lite mer och det har hänt massor med allt :) såklart, efter sitt första löp...

Av staffordshirebullterrier - 17 april 2014 20:04

Ojsan hoppsan vad vi inte bloggat på evighet :P men vi finns numer oxå på instagram som SLCZL vår lilla familjs initialer ;) vi har som de flesta tinat upp och vårens alla aktiviteter har startat o kalendern fullbokad :) Zeppelin med tävlingslydnad, ...

Av staffordshirebullterrier - 13 augusti 2013 17:44

De växer nått så otroligt och utvecklas till små hundar. Söker mer närhet och börjar uppskatta mys ...

Ovido - Quiz & Flashcards