staffordshirebullterrier

Direktlänk till inlägg 11 juni 2012

Allt som det ska

Av staffordshirebullterrier - 11 juni 2012 14:43

ja, nog lugnade hormonerna sig på Zepp :) Så nu är allt normalt. Clara visade sitt rätta jag ganska snabbt genom att göra skälliga businviter mot oss och tugga på Zeppelins bakben i ren jävelskap a´la Clara ;) ;) hihi. Så nog har farten ökats rejält här hemma igen <3 <3.

Gått mestadels singel promenader för hennes skull, så hon kan hålla sin takt och gå som hon trivs i skogen, dock behöver jag nog inte fortsätta med det för hon har fått fin energi tillbaka :D Visst märker jag om hon blir trött, vilken hon blir efter ett tag med fart, men då går hon och sover. Någon ensam promenad ibland blir det ju alltid, dels för att Zepp kan gå lös o det kan inte hon på samma sätt, sen blir han gärna uppspelt med Clara och vill busa, då har ju inte promenaden sitt syfte egentligen ^^ Men i koppel är det faktiskt han som leder i att gå fint <3

Till veckan blir det nog lite prova på agility för killen :) och ev flytthjälp. Vi har massor av träningsplaner och tillfällen under sommarn dock ingen kurs. Men vi ska ev satsa på spår lr rallylydnads kurs mot hösten någotdera för båda :D

MH och HD/ED är bokat för Zepp oxå så i mitten av september ca har han känd status :P Liten pojk har blivit stor <3


   

Fullt ös!

 

Lyckliga vovvar, som fick märgben när vi kom hem.

   


Satte mig ute på balkongen (med vovvar i knäet) och började blogga :) regnet smattrade på plåttaket, mysigt!!

 

Inser i panik att Clara tappat sitt bärnstenshalsband :O aaaaah!! Shit!! (dem är inte billiga) Slänger in dator och allt, nappar med mig Zepp utan koppel och åker i fullfart för att leta reda på det.

Efter många om och men hittar jag det i många bitar   tusan zepp har väl slitit av de när de lekte, plockar upp bitar, Zeppelin står brevid mig lös, så ser ja en grandis tik i koppel ; säger åt zepp att sitta,sitt kvar. Han är otroligt duktig <3 Han följde glatt med lös tillbaka till bilen och brydde sig nada nothing om den andra hunden   


Jaja, sen ska vi äta årets första Svenska jordgubbar, GOTT!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 14:07

Tjejerna är nu stora och mkt fina! Mollie har ett toppen hem och det är roligt att få följa och se bilder på henne, tyvärr missade jag chansen att träffa dem i Gränna iår då vi stannade hemma. Laney börjar grundas inför val av sport ;) i höst ska...

Av staffordshirebullterrier - 10 juli 2014 13:58


Igår gjorde jag och Zeppelin vår allra första tävlingsdebut i LK1 i Säffle. Jag anmälde oss mest för att känna på och åkte utan förväntningar. Så att vi slog till på 160p ett förstapris och 2:a placering av 8 tävlande va så himla skoj och det var med...

Av staffordshirebullterrier - 15 maj 2014 21:33

Vi har fortsatt vår träning men fått flytta ut vår debut plan jag och zepp. Hände lite tråkigheter ikring oss och därmed träningsvila! Men för lillrompan Laney har det blivit lite mer och det har hänt massor med allt :) såklart, efter sitt första löp...

Av staffordshirebullterrier - 17 april 2014 20:04

Ojsan hoppsan vad vi inte bloggat på evighet :P men vi finns numer oxå på instagram som SLCZL vår lilla familjs initialer ;) vi har som de flesta tinat upp och vårens alla aktiviteter har startat o kalendern fullbokad :) Zeppelin med tävlingslydnad, ...

Av staffordshirebullterrier - 13 augusti 2013 17:44

De växer nått så otroligt och utvecklas till små hundar. Söker mer närhet och börjar uppskatta mys ...

Ovido - Quiz & Flashcards